Foto Kenangan

>> Tuesday, October 20, 2009

Gambar kenangan ini diambil pada 20-10-1996 sewaktu kami baru pulang dari acara orientasi/peuseujuk mahasiswa baru 1996/97 IAIN Ar-Raniry di Pantai Cemara Aceh.Tarikh yang bersejarah dalam hidup kami.Hari ini 20-10-2009 genap sudah 13 tahun foto ini.


Foto ini diambil ditepi sungai Lamyong Darussalam Aceh lebih kurang 11 tahun yang lepas.Sedang sibuk buat assigment. Waktu tu belum ramai lagi yang pakai laptop.Laptop ini ana beli dari seorang kawan. Processornya pun masih Intel 486 pakai windows 95.Tempat ini sudah tinggal kenangan dibawa arus tsunami 2004.


Ini pula foto terbaru yang diambil pada 18 Oktober 2009 di Sunway Hotel Georgetown sempena dengan sambutan Aidilfitri Persatuan Jurufoto Video Pulau Pinang (PJVPP). Tak sangka pulak kami dipilih menerima anugerah pasangan yang paling ideal pada malam ini.Kami pun tak tahu idealnya kat mana.Kalau nak dibandingkan dengan foto yang 13 tahun dulu dengan foto sekarang ini, jelas sekarang ini lebih montel dari dulu.Kebetulan umi sedang pregnant 7 bulan. InsyaAllah Januari tahun depan bertambahlah seorang lagi ahli Club kami.Abi pulak dok mengandung tak juga bersalin.Waktu tahun 1996 dulu waktu di Aceh berat badan baru 58kg, saiz seluar baru 28cm.Sekarang ni terkejut sakan.. berat dah naik sampai 94kg, saiz seluar 40cm beb...tapi takpa sekarang baru berjinak-jinak minum jus mate5 doktor rozmi yang keluar iklan tv3 tu.


Tiga orang cahayamata abi dan umi : Hanan, Hanin dan Harraz

Bersama Saiful Nang, seorang photographer professional yang dah gah namanya sampai ke peringkat antarabangsa.Baru berusia 29 tahun sudah bergelar "millionare photographer", pengasas kepada Candid Syndrom photography dan CEO kepada Colour of Asia Sdn Bhd.Taip saja" saiful nang" kat internet, berjela-jela keluar cerita tentang sosok tubuh millionare ini.Ketika dalam foto ini, beliau sedang memberikan semangat kepada kami supaya menanamkan minat yang mendalam tentang bidang fotografi kepada anak kami Muhammad Harraz, yang ketika itu juga sedang merakam gambar kami bertiga.Dia melihat potensi yang ada pada Harraz yang baru berusia 6 tahun dah macam orang mahir ambil gambar.InsyaAllah Abang Harraz akan menjadi seorang Photographer yang Islamik suatu hari nanti berkat peransang sang millionare Saiful Nang ini.

Abang Muhammad Harraz dan Kakak Suri Afrah Hanan


Ini pula antara wajah-wajah ahli PJVPP yang sempat merakamkan foto kenangan bersama Saiful Nang sebagai tetamu kehormat pada malam itu.Foto ini dirakam oleh kakak Suri Afrah Hanan, 10 tahun.

0 comments:

About This Blog

Lorem Ipsum

nasyid.fm

01. 08. 09. 10. 11. 12. 13. 14. 32. 33.

waktu

i love Islam

upin ipin

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP